English|فارسي      امروز: يکشنبه ٢٧ آبان ١٣٩٧


  چاپ        ارسال به دوست

به گزارش مسئول روابط عمومی معاونت امور اجتماعی

دکتر مهران میرزائی: تغییر رفتار اجتماعی ، هدف اصلی در بازار یابی اجتماعی

کارگاه آموزشی بازاریابی اجتماعی ویژه سازمانهای مردم نهاد سلامت و موسسات خیریه درمانی و سلامت آذربایجان غربی شنبه دوم تیر ماه 1397 به میزبانی معاونت امور اجتماعی دانشگاه برگزار شد.



دکتر مهران میرزائی مدیر امور اجتماعی دانشگاه در شروع این کارگاه آموزشی با بیان اینکه باید آموزش ها و اقدامات سمن ها و موسسات خیریه منجربه تغییر رفتار در جامعه و اعضای سمن ها و موسسات خیریه گردد افزود : تغییر رفتار اجتماعی ، هدف اصلی در بازاریابی اجتماعی هست و بویژه اینکه شناسایی دقیق نیازمند یها و مخاطب شناسی در این خصوص قابل توجه خواهد بود .

در ادامه دکتر بهروز کارگری پژوهشگر حوزه  آسیب های اجتماعی و مدرس این کارگاه آموزشی بازاریابی اجتماعی را علمی بین رشته ای که مفاهیم خود را از نظریات علومی مانند آموزش ، مردم شناسی ، بازاریابی و روانشاسی اجتماعی برگرفته است خاطر نشان کرد: بازار یابی اجتماعی که از سال 1971 میلادی شروع شده است روشی برای توانمند سازی مردم برای دخیل شدن و مسئولیت پذیری را بیان می کند و می تواند به سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه و بویژه در بخش سلامتی و درمان کمک کند تا در جذب مشارکت بیشتر و بهینه  بین بخشی ، مردمی و خیرین موفق تر عمل کند  و یک برنامه بازاریابی اجتماعی می تواند انگیزه تغییر رفتار را در فرد ایجاد نماید ، ولی بدون تقویت کننده های محیطی مشکل است که این انگیزه در طولانی مدت دوام بیاورد و در فرآیند بازاریابی اجتماعی باید همگام با برنامه ریزی ، طراحی پیام و مواد ، نسخه آزمایشی ،  اجراء و ارزشیابی اجرایی گردد.

 


 


١٥:١٦ - 1397/04/03    /    شماره : ١٩٤٦٧    /    تعداد نمایش : ٤١



خروج